(N1) Čime je, meÄ‘utim, Å¡okirana hrvatska javnost, od Äega je toÄno u nevjerici i zapanjici ostala ministrica Blaženka Divjak? Time Å¡to je jedan vjerouÄitelj u jednoj hrvatskoj osnovnoj Å¡koli krvavih oÄiju i zapjenjena glasa djeci govorio kako Srbe i domaće izdajnike treba poklati, povjeÅ¡ati i postrijeljati kao BoÅ¡njake u Srebrenici?
U meÄ‘uvremenu u Hrvatskoj, neki KreÅ¡imir Bagarić, vjerouÄitelj u Osnovnoj Å¡koli Matija Gubec na zagrebaÄkoj Knežiji, divljao je na satovima vjeronauka – propovijedajući djeci kako su Hrvati kratkovidni debili i kreteni zato Å¡to nisu Srbima glave natakli na kolce, Å¡to nisu postrijeljali i povjeÅ¡ali svoje smrdljive izdajnike na Äelu sa Stipom Mesićem i Vesnom Pusić, i Å¡to nisu stali na stranu svoje braće u Bosni i Hercegovini kao Srbi na Äelu s Ä‘eneralom Ratkom Mladićem, herojem je bio u pravu kad je tamanio BoÅ¡njake – jedan uÄenik osmog razreda snimio ga je mobitelom i snimku dao novinarima, Indeks spremno objavio, i nacija se zatekla u onome, kako se to struÄno zove, Å¡oku i nevjerici.
U Å¡oku i nevjerici roditelji i nastavnici, u Å¡oku i nevjerici ravnateljica Å¡kole, u Å¡oku i nevjerici ZagrebaÄka nadbiskupija, a u najdubljima od sviju Å¡okova i nevjerica – ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak. „Šokirana sam otkrićem snimke na kojoj se otvoreno propagira govor mržnje!“, histeriÄno je po Markovu trgu vikala zapanjena gospoÄ‘a Divjak, cijela izobliÄena od silnog Å¡oka i nevjerice, sve dok je službenik Vladinog osiguranja nije polio hladnom vodom i dva puta snažno oÅ¡amario. „Šokirana sam otkrićem snimke na kojoj se otvoreno propagira govor mržnje!“, ponovila je onda joÅ¡ uvijek vidno Å¡okirana i onevjeriÄena ministrica obrazovanja: „Takvoj osobi apsolutno nema mjesta u Å¡koli!“
ÄŒime je, meÄ‘utim, Å¡okirana hrvatska javnost, od Äega je toÄno u nevjerici i zapanjici ostala ministrica Blaženka Divjak? Time Å¡to je jedan vjerouÄitelj u jednoj hrvatskoj osnovnoj Å¡koli krvavih oÄiju i zapjenjena glasa djeci govorio kako Srbe i domaće izdajnike treba poklati, povjeÅ¡ati i postrijeljati kao BoÅ¡njake u Srebrenici?
Rekao bi Bili Piton: „Ajde?!“
Ne znam, naime, gdje je, na kakvom je mraÄnom i muljevitom dnu kojega toÄno oceana ležeći u zapeÄaćenom olovnom sanduku posljednjih dvadeset pet godina provela Blaženka Divjak, ali imam za nju nekoliko zanimljivih vijesti iz suhog, stvarnog svijeta, ili barem iz stvarne Republike Hrvatske: u meÄ‘uvremenu, naime, dok je ona blaženo spavala u sanduku na dnu oceana, „otvoreni“ je „govor mržnje“ – ne bi možda bilo loÅ¡e da ministrica Divjak, prije nego nastavim, sjedne u barokomoru i popije neÅ¡to za smirenje – postao službeni jezik u Republici Hrvatskoj, a za edukaciju djece u otvorenom govoru mržnje zaduženi su upravo svećenici i vjerouÄitelji.
„Takvim osobama“ ne samo da „apsolutno ima mjesta u Å¡koli“, već oni u toj Å¡koli rade po strogo utvrÄ‘enom kurikulumu otvorenog govora mržnje za mlaÄ‘e uzraste. Ako je hrvatski Hrvatima materinji jezik, otvoreni govor mržnje im je oÄinji, jezik njihovih oÄeva: otac KreÅ¡imir Bagarić, nastavnik otvorenog govora mržnje, samo radi svoj posao. U najkraćemu – kako bih to objasnio gospoÄ‘i iz sanduka na dnu oceana – vjeronauk je u hrvatskim Å¡kolama nastava iz govora, jezika i književnosti mržnje.
U hrvatskim Å¡kolama u ovom trenutku radi tri hiljade vjerouÄitelja, i misli li Å¡okirana gospoÄ‘a ministrica da je otvoreni govor mržnje u Å¡kolskom vjeronauÄnom programu iskorijenila izvanrednim otkazom za veleÄasnog KreÅ¡imira Bagarića, možda je zaista vrijeme da je netko konaÄno oslobodi iz onoga olovnog sanduka. Ako, naime, Srebrenicu u Hrvatskoj slavi i priziva vjerouÄitelj usred bijeloga Zagreba velegrada, adventske metropole Europe, u Å¡koli koja se diÄi naslovom meÄ‘unarodne Å¡kole i certifikatom International Baccalaureate Primary Years Programme, dovoljno je već samo izviriti iz zapeÄaćenog olovnog sanduka da se – uz dužan prezir prema urbanorasistiÄkim predrasudama – makar izdaleka nasluti Å¡to se tek na satovima vjeronauka govori u, hm, poneÅ¡to manje internationalnim schoolovima po Slavoniji, Lici ili Dalmatinskoj Zagori.
Prije samo nekoliko mjeseci na „otvoreni govor mržnje“ u hrvatskim vjeronauÄnim programima upozorila je i meÄ‘unarodna blogerska mreža Global Voices, podsjećajući kako se vjeronauk za osme razrede osnovnih Å¡kola joÅ¡ uvijek uÄi iz udžbenika „S Kristom u život“, u kojemu se izrijekom tvrdi kako se „bez Boga i protiv Boga vrlo Äesto odgaja takve ljude koji su stvorili Auschwitz“, te kako „ateizam jaÄa kad se Äovjek previÅ¡e zanosi svojim znanjem“. Za one kojima se na trenutak uÄinilo da vjerouÄitelji u hrvatskim Å¡kolama djecu uÄe kako je pogubno zanositi se znanjem – znanjem! u Å¡koli! – valja ponoviti: „Ateizam jaÄa kad se Äovjek previÅ¡e zanosi svojim znanjem.“
Kako se pak boriti protiv znanja, najveće poÅ¡asti dvadeset prvog vijeka, Crkva zorno pokazuje u vjeronauÄnim kurikulumima. JoÅ¡ prije dvije godine nevladine udruge okupljene u GOOD inicijativu objavile su izvjeÅ¡taj o prezentacijama katoliÄkog portala Vjera i djela, koje se prikazuju na satovima vjeronauka u hrvatskim Å¡kolama, a kojima se djecu uÄi kako iza kampanje za pravo na pobaÄaj stoje farmaceutska i prehrambena industrija Å¡to pobaÄene fetuse koriste za izradu kozmetike, cjepiva i posebnih okusa – ukljuÄujući i mahnitu tvrdnju kako u Kini ili Tajvanu abortirane fetuse Äak i jedu! – upozoravajući kako anketirani polaznici vjeronauka pokazuju izrazitu netoleranciju prema razliÄitostima i manjinama, osobito LGBT osobama i Srbima. Prije koji tjedan, uostalom, Å¡ok i nevjericu – neobiÄno sliÄnu onoj kakva je pokosila nesretnu ministricu obrazovanja – izazvala je vijest da je uÄenicima zagrebaÄkih srednjih Å¡kola sat vjeronauka održao osobno Marko Perković Thompson.
Sve otkako je prije dvadeset Å¡est godina vjeronauk uveden u programe osnovnih i srednjih Å¡kola, „šok i nevjerica“ zbog skandala i afera sa Å¡kolskim vjerouÄiteljima izlaze, uostalom, kao redovna tjedna rubrika hrvatskih novina. Samo buduća ministrica obrazovanja Trnoružica Divjak, sve te godine blaženo usnula u onom sanduku na dnu oceana, pojma nesretnica nije imala kakvi gore na povrÅ¡ini haraju orkanski Å¡okovi i nevjerice.
Takav jedan Å¡ok i nevjerica, recimo, poharao je Hrvatsku kad je otkriveno kako u Strukovnoj Å¡koli u Sisku vjerouÄitelj Danijel Kraker uÄenicima prikazuje Sedlarov besprizorni ustaÅ¡ki falsifikat „Jasenovac – istina“, koji mu je, nota bene, u tu svrhu ustupio sam sisaÄki biskup Vlado KoÅ¡ić. Filmovi su meÄ‘u hrvatskim vjerouÄiteljima omiljeno sredstvo Å¡oka i nevjerice: jednaki je Å¡ok i nevjericu izazvao i vjerouÄitelj Damir DebaÄ, prikazujući uÄenicima Äetvrtih razreda osnovne Å¡kole u Vukomercu iznimno nasilan film Pasija, kategoriziran kao nepodoban za maloljetnike, nakon kojega su traumatizirana djeca povraćala po razredu. Å ok i nevjericu izazivao je i „edukativni“ vjeronauÄni film „Nijemi krik“ s eksplicitnim prikazima abortiranih fetusa, baÅ¡ kao i sliÄan film „PobaÄaj – ženina odluka“, kad ga je vjerouÄitelj onomad pokazivao konsterniranim uÄenicama Srednje Å¡kole za tekstil i dizajn u Zagrebu.
Å ok i nevjericu izazvao je bio i vjerouÄitelj Tomislav Å egin, kad se saznalo kako uÄenicima karlovaÄke Gimnazije tumaÄi da pobaÄaje rade samo promiskuitetne žene, i da su djeca zaÄeta medicinski potpomognutom oplodnjom sklonija bolestima. Å ok i nevjericu izazvao je i vjerouÄitelj Josip VaroÅ¡Äić iz Županje, koji je jednog desetogodiÅ¡njeg djeÄaka zbog duge kose obiÄavao dozivati „curo!“, objaÅ¡njavajući mu da će „kad naraste biti bolesni peder“. Å ok i nevjericu izazvao je u podruÄnoj Å¡koli u Äurićima kraj Županje i vjerouÄitelj Zoran Aladić, iÅ¡amaravÅ¡i devetogodiÅ¡njeg djeÄaka sa zloćudnim tumorom na mozgu. Å ok i nevjericu izazvao je prije koji tjedan i pater Josip Vizjak iz Varaždina, grubo izbacivÅ¡i djevojÄicu s posebnim potrebama s krizmenih priprema za uÄenike osmih razreda, samo zato jer ne ide na Å¡kolski vjeronauk.
Å ok i nevjericu izazvao je i stanoviti K. N., vjerouÄitelj u Osnovnoj Å¡koli Pavlek MiÅ¡kin u Bjelovaru, koji je djevojÄicama u Äetvrtom razredu obiÄavao kao temu zadavati spolne organe, objaÅ¡njavajući im kako ne smiju govoriti roditeljima ako ih netko bude pipkao. Å ok i nevjerica poharale su Hrvatsku kad se saznalo da je vjerouÄitelj K. N. nakon toga samo premjeÅ¡ten u drugu bjelovarsku Å¡kolu. Å ok i nevjericu izazvao je i don Drago LjubiÄić, vjerouÄitelj iz Banjola na otoku Rabu, pravomoćno osuÄ‘en zbog bludniÄenja nad petoricom uÄenika, koje je na Å¡kolskom vjeronauku obiÄavao dirati držeći ih u krilu.
Å ok i nevjericu izazvao je bio i kapelan Nikica BoÅ¡njaković, vjerouÄitelj u Srednjoj Å¡koli za primijenjenu umjetnost u Osijeku, kad je ono na satu vjeronauka podijelio uÄenicima CD-ove s hardcore pornografskim filmom. Å ok i nevjericu izazvao je, sjetit ćete ga se, i don Marko TomuÅ¡ić, koji je predavao vjeronauk u Berku kraj Vukovara, iako je tamo premjeÅ¡ten zbog seksualnog zlostavljanja vlastitog maloljetnog nećaka. Å ok i nevjerica zgromili su Hrvatsku kad je vjerouÄitelj TomuÅ¡ić nakon svega uhvaćen kako u sado-mazo seansama na Skypeu masturbira maÅ¡tajući o svojim malim uÄenicima.
Å ok i nevjericu izazvala je Donata Gravić, vjerouÄiteljica u Osnovnoj Å¡koli Å imun KožiÄić Benja u Zadru, tražeći od uÄenika da u svom udžbeniku „Za stolom zajedno“ prekriže ilustraciju Plavog telefona, jer je telefonska služba za pomoć djeci „nepotrebna“ i „može samo zakomplicirati stvari“. Å ok i nevjericu izazvala je prije par godina vijest kako se uÄenici petog razreda jedne dubrovaÄke osnovne Å¡kole zajedno s vjerouÄiteljem mole za uspjeh referenduma inicijative „U ime obitelji“.
Å ok i nevjericu izazvao je prije par godina udžbenik iz vjeronauka za uÄenike drugog razreda osnovnih Å¡kola, u kojemu djeca moraju popuniti prazna polja u tekstu o Božjoj kazni za Evu, zato Å¡to je „nagovorila“ Adama da pojede jabuku sa zabranjenog stabla: „Trudnoći tvojoj muke ću umnožiti, u mukama djecu ćeÅ¡ raÄ‘ati!“ Å ok i nevjericu izazvao je nedavno i udžbenik za vjeronauk za osme razrede osnovnih Å¡kola u kojemu se od uÄenika traži da „zamisli kako živi u doba rimskih progona kršćana“, kako je „uhvaćen i osuÄ‘en na smrt“, i „ima mogućnost napisati svoje posljednje pismo“: „Navedi u pismu razloge zbog kojih si smatrao da je bolje odabrati smrt nego li izdati Krista.“
Å ok i nevjericu nedavno je izazvao i splitski svećenik Luka Prcela, Å¡to je na uskrÅ¡njoj misi izravno prenoÅ¡enoj na državnoj televiziji otvoreno veliÄao Nezavisnu Državu Hrvatsku, kao Å¡to je Å¡ok i nevjericu izazvao svaki put kad je u crkvi svetoga Dominika držao nadahnute mise zaduÅ¡nice za Poglavnika Antu Pavelića: taj i takav don Luka Prcela godinama je predavao vjeronauk u splitskoj Osnovnoj Å¡koli LuÄac. Å ok i nevjericu izazvala je, recimo, ovoga ljeta vijest da je misu za pravaÅ¡e i ustaÅ¡e u Jasenovcu držao Mark Antonio Bunjevac, vjerouÄitelj u Osnovnoj Å¡koli Ivan Kukuljević u Sisku.
A onda je vjerouÄitelj u jednoj zagrebaÄkoj osnovnoj Å¡koli uÄenicima osmog razreda rekao da prostitutku Vesnu Pusić treba ovjeriti metkom u potiljak i baciti u prvu septiÄku jamu, i trnoružica znanosti i obrazovanja ostala je u Å¡oku i nevjerici. Je li moguće da jedan vjerouÄitelj tako vlada „otvorenim govorom mržnje“? Od silnog Å¡oka i nevjerice poželjela se gospoÄ‘a Divjak odmah vratiti u onaj sanduk, zakljuÄati se i praviti da se niÅ¡ta nije dogodilo. LjepÅ¡e je bilo dolje, prekrasna je Hrvatska bila gledana iz zapeÄaćenog olovnog sanduka na dnu oceana, nije tamo bilo ni Å¡oka ni nevjerice. Samo blaženi, tihi spokoj i vjerica.
Å okirana u nevjerici i unezvjerici ostala je tako trnoružica znanosti i obrazovanja „otvorenim govorom mržnje“ na vjeronauku u osnovnoj Å¡koli, iako bi pravi, istinski Å¡ok i nevjericu izazvalo tek kad bi novine objavile uznemirujuću snimku vjerouÄitelja u nekoj osnovnoj Å¡koli u, Å¡tajaznam, Cisti Provo, kako djeci Äetvrtih razreda tumaÄi da valja voljeti druge i drugaÄije jer su jednaki kao i mi, svi do posljednjega drugaÄiji od drugih. Ne bi to bio Å¡ok i nevjerica zato Å¡to meÄ‘u poremećenim psihopatima Å¡to predaju djeci vjeronauk nema i takvih – mora ih biti po zakonu velikih brojeva, tri hiljade ih je na platnom spisku – nego zato Å¡to takvu lijepu i jednostavnu stvar djetetu mogu objasniti i razrednik i uÄitelj likovnog i bilo koji drugi uÄitelj, i sami roditelji. Ne treba djeci za to vjerouÄitelj, već ljubavouÄitelj.
KatoliÄki je vjeronauk, meÄ‘utim, vjerski odgoj, a Crkva službeno vjeruje kako su homoseksualci bolesnici, a Vesna Pusić izdajnica koju valja strijeljati. Kad je onomad Å¡ok i nevjericu izazvala stanovita Jelena Ćorić-MudrovÄić, vjerouÄiteljica u zagrebaÄkoj Osnovnoj Å¡koli Bartol KaÅ¡ić, poduÄavajući uÄenike osmog razreda kako je homoseksualnost opaka bolest, gospoÄ‘a se branila kako se „samo držala sadržaja iz plana i programa za Å¡kolski vjeronauk, službeno prihvaćenim od Ministarstva znanosti i obrazovanja“.
Sama pak Blaženka Divjak, kad su je prije pola godine oceanske nevere izbacile u Ministarstvo obrazovanja, izlazeći iz svog olovnog sanduka izrijekom je rekla kako „pitanje vjerskog odgoja nije dio reformi koje će Ministarstvo provoditi“.
Da skratim, u svih dvanaest svezaka Anićeva Hrvatskog enciklopedijskog rjeÄnika postoje samo dvije rijeÄi koje su posve neupotrebljive za opisivanje cijelog skandala s poremećenim zagrebaÄkim vjerouÄiteljem, a to su „šok“ i „nevjerica“. Pa ipak, sve džabe. Polomili se hrvatski vjerouÄitelji propovijedajući po Å¡kolama mir i vjeru, a za njima samo – Å¡ok i nevjerica.
Pitate li mene, previše je to nevjerice za zemlju sa devedeset posto vjernika.
TAGOVI: BORIS DEŽULOVIĆ