(NEWSBAR) Želim da SveuÄiliÅ¡te u Zagrebu postane ono Äemu težimo – mjesto temeljnih biblijskih vrijednosti koje se danas nažalost ne poÅ¡tuju – prva je izjava novoizabranog rektora SveuÄiliÅ¡ta u Zagrebu veleÄasnog Damira Stojića.
Don.sc. Damir Stojić u drugom je krugu glasovanja Älanova Senata odnio tijesnu pobjedu nad prorektoricom Blaženkom Divjak koja je osvojila 31 naspram Stojićevih 35 glasova. Iako nikome nije jasno kako je jedan svećenik bez doktorata uspio postati rektor najvećeg sveuÄiliÅ¡ta u Hrvatskoj, Senat je ustvrdio da su poÅ¡tivane sve procedure.
– Malo sam skeptiÄna oko njegovog znanstvenog rada, ali on je tako divan propovjednik i velik vjernik tako da ne sumnjam da će biti odliÄan rektor – izjavila je Marija Glih, studentica Pravnog fakulteta koja ne nosi tajice.
Nakon Å¡to se pristojno isplakao don Stojić je zahvalio Älanovima Senata, akademskoj zajednici i Presvetom Trojstvu poimence, te je najavio veliku rekonstrukciju sveuÄiliÅ¡ta:
– Filozofski fakultet se ukida od prvog srpnja – studenti moraju shvatiti da na neka pitanja odgovori ne postoje.
– Ekonomski fakultet se pripaja KatoliÄkom bogoslovnom fakultetu – radi sinergije Božjih znanosti.
– Geodetski fakultet se ukida – Crkva je odavno priznala da je Zemlja okrugla, Äemu troÅ¡iti sredstva.
– Fakultet politiÄkih znanosti se ukida – svima je dobro poznato da najbolji politiÄari ionako pohaÄ‘aju KatoliÄki i bogoslovni fakultet.
– Povećavaju se upisne kvote za Pravni fakultet – don Stojić vjeruje kako Bog želi da Hrvati imaju najbolje odvjetnike.
Biti rektor nije dano svima, to je velika odgovornost koju Bog daje najboljima, izjavio je, dodajući kako će nastojati da sveuÄiliÅ¡te postane najvažnija institucija u državi za znanost, nastavu ali i ostale oblike zabave.
Bit će da je danas jako moderno ili djeluje iznimno uÄeno pljuvanje po vjeri i Crkvi.
Nije li ista ta Crkva dala neke od najvećih intelektualaca u povijesti, RuÄ‘era, recimo, nije li osnovala najstarije sveuÄiliÅ¡te u Hrvatskoj ( a nije u Zagrebu, kako navode uÄeni doktor kemiÄar MoÄilac s par tisuća citata ), nije li, na kraju, jedina institucija koja je nadživjela dva tisućljeća ljudske povijesti?
Dakako da je grijeÅ¡ila, da je bila i slaba, naravno da svećenici i danas grijeÅ¡e, i samome mi Äesto smeta toliko toga Å¡to smatram da ne rade kako treba. No, izrugivanje s vjerom i Trojstvom nije nimalo in, ni moderno, dapaÄe, podsjeća me na ono dansko prenemaganje s karikaturama Muhameda! To nije ni demokracija ni sloboda izražavanja – to je prostakluk i nekultura!
Ajde sad, opletite!
Bit će da je danas jako moderno ili djeluje iznimno uÄeno pljuvanje po vjeri i Crkvi.
kakve veze imaju vjera i crkva? vjera je unutarnja stvar svakog pojedinca a crkva je najstarija multinacionalna kompanija kojoj je jedini cilj profit. eto neki je dan jedan fratar u bujici izjavio da mu je njegov skupi auto sredstvo za proizvodnju. sredstva za proizvodnju su ekonomska kategorija a ne duhovna je li?
Kakve veze imaju vjera i Crkva?
Crkva se, kako napisah, definira kao zajednica Kristovih vjernika. Ne može, dakle, netko biti istinski vjernik, a ostati van Crkve!
UnatoÄ svim njenim grijesima.
Nisu li i apostoli bili grešni, pohlepni, nevjerni, nisu li Ga ostavili, izdali, prevarili, nije li On to sve znao? Pa ipak, izabrao ih je!
Crkva je bila slaba i greÅ¡na kad je malaksala u vjeri! Stoga – jaÄanje u vjeri put je ka boljem druÅ¡tvu.
Barem ja tako mislim, uz maksimalno uvažavanje stavova onih koji misle drugaÄije.
Ovaj fratar – sredstva za proizvodnju su, dojma sam, kovanica koja je viÅ¡e koriÅ¡tena bila u nekim proÅ¡lim vremenima! Svakako, pohvalno je ako su i fratri poÄeli Äitati Marxa!
Å¡to bi rekao isus koji je živio skromno i propovijedao skromnost(prije će deva itd.)da vidi ponosne audije naÅ¡ih sveÄenika i crkve pune zlata. vjera svakako, crkva nikako. crkva treba farizejima da se prikazuju kao vjernici. vjera se nosi u sebi i živi svaki dan.
Hram u Jeruzalemu bio je, za ono vrijeme, priliÄno bogat i raskoÅ¡an! Biblija detaljno opisuje ureÄ‘enje Hrama, i sva njegova bogatstva! Pa ipak, Isus kaže kako mu je mjesto u Kući Oca Njegova!
Isto tako, Krist na roÄ‘enju prima vrlo bogate darove – smirnu, tamjan, zlato!
Slažem se apsolutno s Vama da bi Crkva trebala biti skromnija! ToÄno je i to da mnogi svećenici previÅ¡e teže za onim pozemljarskim, a premalo za onim gore. Sve to je toÄno!
No, Crkvu je utemeljio Krist, on joj je glava i temeljni stup! Time je reÄeno sve!
Äisto da ne proÄ‘e monotono 🙂
sveuÄiliÅ¡te u zadru je ugaÅ¡eno 1807. dakle nije djelovalo skoro 200g. prije nego je 2002. ponovno osnovano.
nadalje, reći da je crkva dala neke od najvećih intelektualaca u povijesti je isto kao hvaliti todorića za proizvodnju hrane u hrvatskoj ili T-Com zato jer su sasvim sami isporuÄivali sve telekomunikacijske usluge nakon domovinskog rata. ako imaÅ¡ monopol na obrazovanje jer su svi ostali heretici onda je lako hvaliti se kako proizvodiÅ¡ intelektualce. jedino Å¡to se crkvi treba priznati je da je dovoljan broj tih intelektualaca indoktrinirala do te mjere da se nisu jogunili pretjerano…
meni ovo nije izrugivanje vjere već ukazivanje na neke logiÄke propuste koji se Äesto javljaju kod ljudi koji se rado pozivaju na bibliju a ne znaju Å¡ta u istoj piÅ¡e. sve je u potpunosti ciljano kao provokacija kojoj bi za cilj trebalo biti da ukaže da zastupanju bilo kakvih religijskih uvjerenja nema mjesta na sekularnom sveuÄiliÅ¡tu u sekularnoj državi.
makar prvi fakultet u tom sveuÄiliÅ¡tu i bila isusovaÄka akademija.
a i pitanje koje toÄno biblijske vrijednosti prof. boras misli vratiti je sasvim na mjestu obzirom su sve one dobre već odavno pobrojane u ciljevima predmetnog sveuÄiliÅ¡ta…konkretno toÄka 7
http://www.unizg.hr/o-sveucilistu/sveuciliste-jucer-danas-sutra/misija-i-vizija-sveucilista/
naravno da je ovo izrugivanje svete vjere, svetog trojstva, svetih slika, svete vodice, svete mise, svetih knjiga i svete buke svetih zvona.
svetost nas je opkolila, a mi moramo Å¡utjeti i dozvoliti joj da na svetoj vatri spaljuje, nekoć vjeÅ¡tice, danas neke druge nepoćudne. univerzalne ljudske vrijednosti prisvojili su kao iskljuÄivo svoje, kao kulisu iza koje obavljaju svete gadarije. nitko se s isusom ne ruga koliko se ruga sveta crkva i njeni besramno agresivni zagovaratelji.
Ah, Vaša Svetosti, pa Vi radite sve samo ne šutite!
Toplo Vam preporuÄam da slijedite presveti primjer svetog Lovre. Njega, kad je sveta vatra spaljivala, taj je lijepo, smireno zamolio da ga okrenu na drugu stranu, jer je tamo slabije peÄen!
Vrlo dobro, uÄeni kolega; paÄe – fantastiÄno! Ta znadete koliko ja volim kad se rasprava ražari!
Dakle – sveuÄiliÅ¡te u Zadru, osnovano 1396., kao takvo, NAJSTARIJE je u Hrvatskoj! ÄŒinjenica kako je poÄetkom XIX. st. privremeno prestalo s radom ranije izreÄenu Äinjenicu baÅ¡ nikako ne dovodi u pitanje!
Idemo dalje, idemo dalje!
VaÅ¡u paralelu Crkve s Todorićem ili T – comom ipak ne mogu prihvatiti – dotiÄni, naime, predstavljaju upravo ono protiv Äega bi se Crkva trebala boriti ( iako, oÄuvaj nas Bože, ljubav prema materijalnom jako ih veže )! Prihvaćam da je Crkva u jednom periodu imala monopol na znanje, ali na jednom relativno užem prostoru. Imate, recimo, srednjovjekovnu arapsku umjetnost i znanost, itekako naprednu u onom vremenu, a ipak, posve van kontrole Rima. DjelomiÄno i srednjovjekovnu bizantinsku kulturu i znanost, koja isto nije bila naroÄito pod kontrolom papinstva!
Nadalje, uzmimo, ako dopuÅ¡tate, XIX. st. – to je već vrijeme u kojem Crkva ima daleko manje nego prije monopol na obrazovanje. No, to je stoljeće u Hrvatskoj ipak iznjedrilo iz krila Crkve jednog Strossmayera, mecenu i osnivaÄa danaÅ¡nje HAZU! Ili, jednog Dobrilu, koji je glavni zagovornik hrvatstva u Istri u ono vrijeme. Ili, jednog kardinala Haulika, koji je uÄinio nemjerljivo puno za Hrvatsku u svakom pogledu!
Živući dokaz ovog o Äemu Vam piÅ¡em, da imati kontrolu nad obrazovanjem ne znaÄi i stvarati inteletkualce, jest resorno ministarstvo! Zar nemaju oni danas kontrolu nad obrazovanjem u Hrvatskoj? A gdje ste na Sveticama naÅ¡li intelktualca? Dakle, i nije to baÅ¡ tako lako kako piÅ¡ete!
Mogu shvatiti da nekome teÅ¡ko pada pozivanje na religijska uvjerenja u sekularnoj državi na isto takvom sveuÄiliÅ¡tu, ali tada se to tako kaže. ÄŒemu u Älanku ismijavanje don Stojića? Å to Vam Äovjek radi? Ili, joÅ¡ gore, Presvetog Trojstva!
Naprosto, postoje stvari koje se ne izruguje! ÄŒinjenica da je Crkva grijeÅ¡ila, i Äesto i danas grijeÅ¡i, ne može biti opravdanje izrugivanju neÄega Å¡to je najsvetije trećini ÄovjeÄanstva!
tu se sada potežu razna pitanja i moram priznati da sam se zabavljao idejom da to uvažim no je li starija baba koja je živjela od 1910. do 1970. ili ona koja je živjela od 1930. do 2014.? uvodi se dodatni problem samog ponovnog osnivanja…ako je neÅ¡to ponovno osnovano onda to nije isti entitet? ako ja sutra osnujem sveuÄiliÅ¡te i prozovem ga babilonskim da li je onda moje najstarije? sve to je u biti nebitno jer ste od onolikog pisma napali Äovjeka jer je pogreÅ¡no citirao podatak koje ponosno istiÄe samo zagrebaÄko sveuÄiliÅ¡te. Ja nisam klasiÄno obrazovan ali naÄuh negdje za argumentum ad hominem…
glede monopola na znanje ja sam i mislio da govorimo o podruÄjima pod katoliÄkom crkvom. ja bih dodao i barut i postignuća na podruÄju optike na popis uvezenih znanja. glede XIX stoljeća – rekli ste i sami…daleko manji monopol. daleko manji monopol je i dalje monopol (iako se inženjer u meni buni na kovanicu daleko manji monopol)
nadalje vaÅ¡em popisu ja bih dodao spiridona brusinu, slavoljuba penkalu, ivana vuÄetića, nikolu teslu i lavoslava ružiÄku….koji gle Äuda nisu obrazovani pod okriljem crkve. morate priznati drastiÄan porast kvalitetnih ZNANSTVENIKA u naÅ¡oj zemlji baÅ¡ u tom stoljeću gdje slabi utjecaj crkve.
Glede svetica moram vas ispraviti jer ja nisam rekao da onaj tko kontrolira obrazovanje stvara intelektualce. onaj koji kontrolira obrazovanje formira stanovništvo po svojoj volji. crkvi je oduvijek bilo u interesu da je puk većinski siromašan i neobrazovan.
don stojić je ismijavanje zaslužio minulim radom po pitanju kontracepcije silovanjem i time zaslužio titulu prvaka u “nemam pojma Å¡ta priÄam ali bit ću najglasniji” kategoriji. vi koji se zalažete da o obrazovanju mogu odluÄivati samo oni koji su u nastavi radili i opet će raditi bi prvi trebali shvatiti zaÅ¡to je nekome smijeÅ¡no da ga o seksu i obitelji pouÄava netko tko se odrekao i jednoga i drugoga pa o istome ima Äak i manje praktiÄnoga znanja nego ekipa sa svetica o nastavi.
ovu zadnju toÄku nikada nisam i nikada neću priznati. SVE stvari se mogu i moraju izrugivati ako su to zaslužile. ako i nisu to će se prepoznati i brzo će zamrijeti izrugivanje. crkva se ipak stoljećima ruga sa oltara priÄajući o skromnosti sa zlatnim kaležom u ruci pa je to u redu…
a glede trećine ÄovjeÄanstva…ima onaj stari grafit sa milijardama muha koji nije dovoljno pristojan da ga ovdje prepisujem…možda bi mogli provesti anketu religijskog opredjeljenja meÄ‘u pripadnicima MENSA-e…vjerujem da vi, kao i ja, viÅ¡e cijenite kvalitetu nego kvantitetu 😉
Mora se priznati, svoje stavove valjano argumentirate! Zadovoljstvo je polemizirati s Vama. No, vjerujem i nadam se da mi zamjeriti nećete, ako se iznova osvrnem na neke momente!
Å to je bilo prije, i Å¡to je starije – vrijeme je zasebna dimenzija, a ja nisam fiziÄar. No, ipak sam miÅ¡ljenja da bi, u sluÄaju koji navodite, ona baba koja je hodala ovom suznom dolinom u vremenu od 1910. do 1970. bila starija od one koja je živjela od 1930. do 2014. iako je oba druga živjela duže i doživjela veću starost. Jer, da nije tako, doÅ¡li bismo u situaciju da unuku držimo starijom od babe ukoliko je unuka živjela viÅ¡e godina.
Ili, recimo – Rimsko je država egzistirala puno dulji niz godina nego, npr., sumerski gradovi – države, a ipak Sumerane držimo, opravdano, starijima!
U sluÄaju zadarskog sveuÄiliÅ¡ta, na kome sam imao Äast i zadovoljstvo studirati, ono je u prednosti pred zagrebaÄkim i po pitanju datacije, dakle, koje je prije poÄelo s radom, ali i po pitanju ukupnog broja godina koliko je djelovalo jedno i drugo. Time, naravno, nipoÅ¡to ne mislim na bilo koji naÄin dezavuirati zagrebaÄko sveuÄiliÅ¡te!
Tek, želim reći – ako jedan ugledni znanstvenik, kalibra dr. MoÄilca, proziva rektora zbog jedne izjave, trebao je barem provjeriti podatke koje navodi. GreÅ¡ke se, dakako, svakome mogu potkrasti, ali oÅ¡trina pisma naÅ¡eg kemiÄara opravdava, nadam se, moje inzistiranje na sveuÄiliÅ¡noj tradiciji u Hrvata!
Ako je nešto ponovno osnovano, onda to nije isti entitet?
Zar nisu Hrvati imali državu meÄ‘u prvima u Europi, u ranom srednjem vijeku? I to unatoÄ onom periodu od 1102. do 1991., kad hrvatska državnost i dalje postoji, ali u personalnoj uniji pod stranim vladarima?
Nadalje – ugledni znanstvenici koje ste nabrojali – tko kaže da i oni nisu Crkva? Ta Crkvu ne Äine samo biskupi, svećenici i papa – ona je zajednica Kristovih vjernika! I ja sam Crkva, iako nisam svećenik. Kako vidite, iz mojih postova evidentno je da nisam indoktriniran, ni vjerski zadojen, uvažavam i muslimane, i Židove, ateiste, i sve ljude – kako, a dio sam Crkve?
Dakle – ako su navedeni znanstvenici vjerovali u Krista ( nisam siguran jesu li, zato kažem AKO ), i oni su Crkva!
PiÅ¡ete dalje – Crkvi je oduvijek bilo u interesu da je puk većinski siromaÅ¡an i neobrazovan?
Kako branite tu tezu?
Ja, recimo, pišem Vama da se s time ne slažem. Zašto?
Neobrazovan?
Pa, kako reÄe Zaratustra, Crkva je prva donijela znanje na ove prostore, nakon rimske civilizacije! Nije li upravo Crkva najuže zaslužna za procvat tzv. KarolinÅ¡ke renesanse? Ne poÄinje li procvat hrvatske kulture i umjetnosti upravo nakon Å¡to je Trpimir doveo benediktince u Hrvatsku? Koja je uloga samostana Bobio i Fulda? Gdje su se obrazovali, gle Äuda, ne samo svećenici, već i obiÄan puk! Zar nema najveću biblioteku srednjovjekovne Europe samostan u Clunyju, gdje su isto tako obrazovani bili i nesvećenici?
Zar nisu franjevci držali Å¡kole na obiÄan puk, nije li sv. Franjo propovijedao sirotinji? Koja je uloga bl. Augustina Kažotića u hrvatskoj prosvjeti?
Prvo naÅ¡e sveuÄiliÅ¡te, zadarsko, osnivaju dominikanci, a temelj kasnije osnovanog zagrebaÄkog bila je, kako piÅ¡ete, isusovaÄka gimnazija! Na tim sveuÄiliÅ¡tima, isto tako, studiraju i pripadnici plemstva, graÄ‘anstva, ne samo svećenstva!
Nadalje, mogu Vam dati i osobni primjer – ja sam kao mali iÅ¡ao na Äuvanje opaticama. JoÅ¡ se sjećam kako su besplatno seosku djecu poduÄavale sviranju klavira, engleskom jeziku, i sl.
Dakle – kako netko tko osniva sveuÄiliÅ¡ta, tko obrazuje Å¡iroke mase, želi puk držati u neznanju?
Siromašan?
Hm, pa zar u feudalno doba Crkva ne ubire desetinu od kmetova? A ako da, zar je Crkvi u interesu da je seljak bijeda? Ako je on bijedan, to znaÄi i manju desetinu, ako je, pak, bolje stojeći, i porezi su veći!
Don Stojić je, kao svećenik, priliÄno obrazovan Äovjek! Uostalom, zaÅ¡to ga onda njegovi studenti, budući akademski graÄ‘ani, tako vole? Jer priÄa bezveze?
Ako je i rekao neÅ¡to Å¡to je upitno, to, po meni, ipak ne zaslužuje da ga se uvlaÄi u ovaj Älanak na ovakav naÄin.
Nadalje – odakle Vam da on nema pojma o seksu? Sad govorimo odokativno, možda uistinu i nema, ja to ne mogu znati. No, možda i zna neÅ¡to. Naime, nije roÄ‘en kao svećenik. Kao student je mogao imati djevojku, ili viÅ¡e njih! Ta i papa Wojtila je imao djevojku i mislio se ženiti, dok je nacisti nisu ubili! Nedavno je i papa Franjo priznao neÅ¡to sliÄno!
Uostalom, kako ja mogu poduÄavati djecu rimskoj civilizaciji? Ta ni ja nemam praktiÄna znanja o tome, nemam dva tisućljeća, znam iz literature!
Sve stvari se mogu izrugivati ako su to zaslužile? Dobro, ajde, može se Crkvu kritizirati, može joj se i narugati poradi nekih slabosti. Ali, Äime je Trojstvo u Älanku zaslužilo porugu?
Ipak držim da se neke stvari ne treba izlagati ruglu. Poštujem ateiste i njihov izbor, ali valjda i kršćanske svetinje ( ne biskupi i papinstvo ) zaslužuju barem isto toliko!
MENSA?
Ne znam zaÅ¡to je danas toliko in, toliko, kao, napredno, biti ateist, protiv vjere, zaÅ¡to se uz pojam vjernik umah vezuje neÅ¡to nazadno i mraÄno? Toliko je velikih umova vjernika, bilo i danas ih ima. Ne treba podlijegati modernizmu ili pritiscima odreÄ‘enih lobija koji nam uporno neÅ¡to nenormalno nameću kao normalno i poželjno!
Govorio sam!
da ne mislite da sam zaboravio, pokušavam uhvatiti dovoljno vremena da odradim odgovor kakav zaslužuje ovako opsežan post.
za sada ću se samo osvrnuti na ovo sa nazadnim i mraÄnim.
naime ako ste pravi vjernik, to znaÄi po defaultu da morate vjerovati u nekoliko stvari. BezgreÅ¡no zaÄeće, pretvorbu (hostija u tijelo kristovo, vino u krv), i joÅ¡ nekoliko nerazumnih stvari koje ću preskoÄiti. ostat ću na pretvorbi. da li vi kolega žukov vjerujete da se hostija DOSLOVNO pretvori u tijelo kristovo time Å¡to netko izgovori abrakadabra iznad nje i tutne vam je u usta?
je li hrvatska država u ranom srednjem vijeku imala granice i ureÄ‘enje koje ima danas? zastupala iste vrednote i imala ustav kojim Å¡titi prava manjina (i definira brak kako bi ga obranila od neÄeg Å¡to je joÅ¡ uvijek nerazjaÅ¡njeno)? morat ćete se složiti da to nikako nije ista država. ni teritorijalno ni po ureÄ‘enju ni ikako osim Å¡to dijeli ime hrvatska.
glede obrazovanja ću se ponoviti. ako kontrolirate obrazovanje, kontrolirate Å TA će narod uÄiti. Lako ga distancirate od stvari koje vam ne odgovaraju, tim lakÅ¡e jer ste ga nauÄili toliko korisnih i istinitih stvari, ta zaÅ¡to bi sad o tome lagali.
kad već dijelimo primjere moja baba je morala 4 kilometra po snijegu prtiti na vjeronauk inaÄe bi dobila batine. kada je od takvih aktivnosti zaradila upalu pluća i nije mogla na vjeronauk, svejedno je dobila batine. vrlo edukativno…oćemo dalje? za uskrs baÅ¡ sam bio u tom istom rodnom mjestu i poznaniku je umro otac. doÅ¡ao je u crkvu dogovoriti misu za istoga, no tamo ga je svećenik 25 minuta (Å¡topao sam) ribao da zaÅ¡to njegov (4 sata pokojni) otac nije redovno iÅ¡ao u crkvu na misu. jel to ta kršćanska samilost? je li to ta obrazovanost svećenika koju spominjete?
ako ne treba podlijegati pritiscima odreÄ‘enih lobija koji nam neÅ¡to nenormalno nameću kao normalno i poželjno otkuda onda vjeronauk u Å¡kolama? križevi u uÄionicama? sudovima? otkuda “tako mi bog pomogao” u predsjedniÄkoj zakletvi jedne sekularne države? otkuda branitelji u uskrÅ¡njoj propovjedi g. bozanića? otkuda predizborni pamfleti koji se dijele poslije mise tijekom predizborne kampanje? pozivanje na glasanje za odreÄ‘enu stranku? zaÅ¡to to nitko od vjernika ne osudi glasno? di je ta poÅ¡tena i normalna crkva o kojoj vi priÄate?
velite vi ste crkva a ne svećenici? vi ste i prosvjeta a ne jovanović. ali tko donosi nacionalnu obrazovnu strategiju? tko odluÄuje o nastavnim planovima i programima?
glede desetine od kmetova….di je to isus nauÄavao o ubiranju desetine? ili bilo kakvog novca za Å¡irenje njegove rijeÄi?
Stari Grci recimo nisu se zamarali antitezom dobro – zlo, nego su imali antitezu razum – strast. Moralna naÄela prepoznata su mnogo prije papirusa i pergamena, a onda i prije objave istih u svetim knjigama.
Ispada da agnostici i ateisti nemaju moralna naÄela. StraÅ¡no neÅ¡to.
Kakve su to biblijske, kakve kuranske, a kakve talmudske vrijednosti? Tko je to kreirao? Postoje valjda ljudske, humane vrijednosti.
Å to ako mu je kolega Židov ili pripadnik islamske vjeroispovijesti? trebaju li i oni prihvatiti biblijska naÄela jer rektor tako želi?
Smatram da se u sekularnoj državi ljudi na vodećim pozicijama ne trebaju verbalno pozivati na svete knjige, psalme i evanđelja, nego bi se trebali ponašati u skladu s tim, ako im je to već toliko važno.
I joÅ¡ neÅ¡to, da, obrazovanje je oduvijek bilo rezervirano za one koji su raspolagali materijalnim bogatstvom pa su u svome blagostanju, dokolici i bezbrižnosti za vlastitu egzistenciju imali vremena obrazovati se. Crkva je to mudro napravila ubiranjem haraÄa od raje koja je glupava okolo tumarala i crnÄila dok su oni mislili i mudrovali i glumili mecene. InaÄe, srednjovjekovna arapska umjetnost i znanost bila je pod patronatom kalifa i velika otkrića dogodila su se tijekom procvata islamskog carstva.
Hajte molim vas.
U sagledavanju povijesti nije sve crno-bijelo! Jer da je tako onda bi npr. svi Muslimani bili bombaÅ¡i samoubojice. crkva je ta koja je donijela obrazovanje na ove prostore-to je Äinjenica, ma koliko se neki ne slagali s njom! Nadalje, možda se Äovjek samo nespretno izjasnio, možda je mislio na neke temeljne ljudske vrijednosti, koje se nalaze i u Bibliji. Ne bih mu to toliko zamjerala. Na kraju krajeva, njegova djela će govoriti najbolje za njega i o njemu. Treba svakome dati priliku.
Nikad i nigdje nisam rekao da ateisti i agnostici nemaju moralna naÄela. DapaÄe, kad raspravljam s nekim vjernicima, i kad im iznosim svoje stavove kako nemaju samo katolici ekskluzivna prava na raj, i kako je Krist umro za SVE ljude, onda me takvi napadaju da sam loÅ¡ vjernik. Sad je iz mog komentara ovdje netko shvatio da omalovažavam one koji nisu kršćani?!
Možda ja loše i nerazumljivo iznosim svoje stavove, ali, dojma sam da rektor nije spomenuo biblijske vrijednosti, već kuranske ili talmudske, da bi se digla manja prašina. Zašto je tome tako?
Uostalom, Äovjek je vjerojatno mislio da pozitivne, općeljudske vrijednosti koje se spominju u Bibliji, ne na vjerske dogme! Naposljetku, Biblija je usko povezana s Torom, a Kuran s obje svete knjige – sve tri promoviraju iste općeljudske vrijednosti!
Sad, ako iznova iÅ¡Äitate pismo naÅ¡eg kemiÄara, gdje se spominju termini poput kamenovanja ili fetve, Äovjek se pita – zaÅ¡to mu tako smeta neÅ¡to Å¡to, napokon, promiÄe svaka vjera svijeta?
Zašto je toliki problem ako se netko pozove na Bibliju u državi u kojoj se vlast otvoreno poziva na agnosticizam, ili neki istaknuti ljudi promoviraju homoseksualizam? Meni to nimalo ne smeta, ali, pitam se, zašto nekima smeta Biblija?
Glede velikih otkrića – apsolutno je toÄno da su ona velikim dijelom omogućena i zbog dosega arapske znanosti, Å¡to im Zapad nikad nije priznao! Ta ja sam zbog toga i apostrofirao arapsku znanost kao najnapredniju onog vremena!
Eto, tako!
da je spomenuo talmudske ili kuranske vrijednosti onda bi bila joÅ¡ veća galama jer bi galamili katolibani. ono Å¡to je trebao reći je da će zastupati znanstvene i humanistiÄke vrijednosti. ZaÅ¡to je u redu priÄati o homoseksualizmu? zato jer je znanstveno dokazano da to nije poremećaj i ma koliko se to meni, njemu, vama, njima sviÄ‘alo ili ne sviÄ‘alo, normalno je i ljudski omogućiti takvim ljudima sva prava koja imaju. nekada je nepojmljivo bilo smatrati crnce jednako vrijednim pripadnicima ljudskog roda pa gle Äuda…crnci sa svih strana zaskakuju kao mnogo puta superiorniji pripadnici…nije problem ako se netko pozove na bibliju. problem je kada to radi osoba koja zastupa javni interes u, podsjećam, sekularnoj državi. sveuÄiliÅ¡te mora promicati i zastupati humanizam i poÅ¡tivanje ljudskih prava, a to gle Äuda niti u jednoj svetoj knjizi ne stoji. ako zbog niÄeg drugog onda zbog izuzetno mizoginiÄnog karaktera sve tri navedene knjige.
a možda ja jesam krivo shvatio, no jeste li vi upravo pitali zaÅ¡to “kemiÄara” smeta kamenovanje, fetva, ropstvo i sl.? to Å¡to to promiÄu sve vjere svijete navedene pojmove Äini normalnim i prihvatljivim?
kao Å¡to rekoh pozitivne općeljudske vrijednosti su upravo to…općeljudske. nisu biblijske ni kuranske ni talmudske…sama Äinjenica da ih odreÄ‘ena subkultura mora ZAPISATI te da ih se pridržava samo zbog straha od vjeÄne patnje je sramotna.
Katotalibani?
Å to Vi smatrate, kolega Sun Tsu, jesu li ovakve rijeÄi uvredljive za nekog katoliÄke vjere?
No, ja shvaćam Å¡to Vi želite reći, ili barem nastojim shvatiti – vjerujte, i mene, iako sam vjernik, iritiraju osobe poput, recimo, Željke Markić, ili frenetiÄne politiÄke propovijedi biskupa poput Pozaića ili KoÅ¡ića ( smatram to zloupotrebom oltara Kristova na politiziranje, a ne Äitanje RijeÄi Božje, samo, znajte – ti stavovi nisu stavovi Crkve, to su osobni stavovi biskupa, a Crkva je puno Å¡iri pojam ), i mene smeta povijesna navezanost Crkve na materijalno, Vatikanski ugovori, i sl.
Vjerujem da odatle potjeÄe ta nabruÅ¡enost jednog dijela javnosti kad se spomene Biblija ili Crkva. Ali, ja sam vjernik i idem u Crkvu poradi Krista, mojeg odnosa s Bogom, poradi duhovne potrebe ( Äesto jako naglaÅ¡ene, poput gladi ili žeÄ‘i )da Äujem RijeÄ Božju, a ne zato jer mi je simpatiÄan župnik, ili jer podupirem privatne politiÄke stavove hrvatskih biskupa.
Shvatite da katolici u Hrvatskoj mogu biti i otvoreni prema drugaÄijima, i tolerantni, i snoÅ¡ljivi. Nemojte donoditi stavove prema jednom dijelu ( manjem ) onih koji zlorabe vjeru da bi ostvarili neke materijalne ili politiÄke interese!
Možda rektor uistinu jest trebao spomenuti općeljudske vrijednosti u drugaÄijem kontekstu, možda je izjava zasmetala pripadnike drugih vjera ili ateiste, u redu! SveuÄiliÅ¡te je sekularno, a neÄiji odnos s Bogom ( ili neodnos ) privatna je stvar. No, ja sam se tek zapitao odakle tolika koliÄina negative u pismu jednog vrsnog znanstvenika prema Bibliji? Ta Biblija je remek – djelo svjetske književnosti, temelj filozofije i kulture dijela svjetske civilizacije,ona je kao takva kulturna baÅ¡tina ÄovjeÄanstva! Kako jednom vrhunskom umu može toliko smetati? On ima pravo i da mu smeta joÅ¡ i viÅ¡e, no ja sam se tek pitao – zaÅ¡to toliko oÅ¡trine?
ZaÅ¡to toliko oÅ¡trine u nekim postovima ovdje, koje možete iÅ¡Äitati, ne VaÅ¡ima, Äemu to spominjanje vaÄ‘enja iz gaća? Zar obrazovana osoba uistinu nije kadra svoje stavove prezentirati drugaÄije doli takvim kafanskim izražavanjem?
PriÄati o homoseksualizmu?
Naravno da je u redu, zar sam ja ikad rekao suprotno? Nemam ama baÅ¡ niÅ¡ta protiv homoseksualaca, mogao bih imati prijatelje ili susjede homoseksualce, družiti se s njima – ta ljudi su kao i svi drugi. Iako većina kritiÄara rektora smatra da Biblija osuÄ‘uje i proklinje homoseksualce, to uopće nije tako.
Sad ću Vam pokušati to objasniti.
Naime, ono Å¡to ljudi Äesto ne razumiju je naoko ogromna razlika izmeÄ‘u Starog i Novog Zavjeta, iako su dio iste knjige, i govore o istome Bogu.
Odakle razlika?
Stari Zavjet, gdje se spominje kamenovanje, biÄevanje, raspinjanje, Å¡ibanje neposluÅ¡ne djece, odnosno prvih pet knjiga Starog Zavjeta svete su knjige Židova. One opisuju njihovu povijest, ureÄ‘enje druÅ¡tva, obiÄaje. Treba uzeti u obzir da je Biblija pisana prija viÅ¡e od dva tisućljeća, za ljude onog vremena.
MeÄ‘utim, Novi Zavjet, gdje se opisuju prilike nakon roÄ‘enja Kristova, malo drugaÄije definira ono Å¡to danas zovemo ljudskim pravima. Krist je jasno pouÄavao da treba mrziti grijeh, a nikad greÅ¡nika. Jasno kaže da ne sudimo nikoga, jer jedini je Bog pravedni sudac. Govori o okretanju drugog obraza, a ne principu oko za oko, zub za zub! Govori – ljubite svoje neprijatelje, molite za njih!
Kad svjetina koja je htjela kamenovati bludnicu ( kao što danas neki koje zovete katotalibanima žele s homoseksualcima ) Krist je uzima u zaštitu, oprašta joj i spašava je, iako je prekršila zakon.
Å to to govori o biblijskom tumaÄenju ljudskih prava?
Kud ćete veće ljubavi nego kad Bog žrtvuje vlastita Sina poradi grešnika?
Krivo je i tumaÄenje kako Crkva i Biblija ponižava žene, beskrajno krivo. No, nemam namjeru ovdje docirati o teoloÅ¡kim pitanjima. Tek, želim Vam reći, nitko toliko ne Å¡titi Äovjeka, ne voli ga kao Krist.
To Å¡to je Crkva kroz povijest zlorabila to povjerenje vjernika nimalo ne mijenja na stvari!
Sve to, dakako, zna i naÅ¡ kemiÄar. No, on namjerno provokativno navodi kamenovanje i biÄevanje kao neÅ¡to Å¡to Biblija promiÄe! Krivo, pogreÅ¡no, beskrajno pogreÅ¡no!
“Ako bi muÅ¡karac legao s muÅ¡karcem kao Å¡to se liježe sa ženom, obojica bi poÄinila odvratno djelo. Neka se smaknu i krv njihova neka padne na njih.”
A Å¡to Vi smatrate, kolega Žukov, jesu li ovakve rijeÄi uvredljive za nekoga homoseksualne orijentacije? To je izravni citat iz Biblije, knjige za koju Vi tvrdite da uopće ne osuÄ‘uje i ne proklinje homoseksualce. Da se razumijemo, slažem se da je “katoliban” neumjesna i uvredljiva rijeÄ, ali isto tako smatram da je neumjesno selektivno Äitati i tumaÄiti Bibliju i pretvarati se da uopće ne sadrži osudu homoseksualnosti i homoseksualaca. Evo joÅ¡ par citata.
“Ne lijegaj s muÅ¡karcem kako se liježe sa ženom! To bi bila grozota.”
“…tako su i muÅ¡karci napustili naravno općenje sa ženom i raspalili se pohotom jedni za drugima, te muÅ¡karci s muÅ¡karcima sramotno Äine i sami na sebi primaju zasluženu plaću svoga zastranjenja.”
I ne, nije rijeÄ samo o Starom Zavjetu. U Novom Zavjetu se, recimo, objaÅ¡njava kako “muÅ¡koložnici” (eufemizam za muÅ¡karce homoseksualne orijentacije) “neće baÅ¡tiniti kraljevstva Božjega”. PonaÅ¡anje dotiÄnih muÅ¡koložnika se opisuje kao “protivno zdravom nauku”, te ih se stavlja u istu kategoriju kao i “ocoubojice i materoubojice”. ÄŒak da se ovo osuÄ‘ivanje homoseksualaca i spominje samo u Starom Zavjetu, katoliÄanstvu su i Stari i Novi Zavjet svete knjige, tako da netko tko se smatra katolikom ne može jednostavno zanemariti sve Å¡to stoji u starozavjetnom dijelu Biblije. VrijeÄ‘a Vas ako Vas netko nazove katolibanom? Å to mislite, koliko mene vrijeÄ‘a to Å¡to velik dio vjernika u ovoj državi smatra da je moja seksualnost toliko degutantna da zaslužujem zbog nje gorjeti u paklu na vijeke vijekova?
I da, rijeÄ koju tražite je “homoseksualnost”, ne “homoseksualizam”. “Homoseksualizam” je izraz koji preferiraju ultra-desniÄari, a većinom znaÄi neÅ¡to u smislu “pomodni pokret kojim se neÅ¡to bolesno, homoseksualnost, pokuÅ¡ava promovirati kao neÅ¡to normalno i prihvatljivo”; odatle i sufiks -izam, koji sugerira da je rijeÄ o pokretu, i zbog toga skoro nigdje nećete naići na izraz “heteroseksualizam”. Vi ovdje ne govorite o Älanovima nekog pokreta, već o ljudima odreÄ‘ene orijentacije, tako da je “homoseksualnost” daleko bolji izraz.
Kolega žukov uporno se izvlaÄite na semantiku…crkva jesu i biskupi i svećenici i vjernici kako vi kažete. no poglavar te iste crkve je papa. biskupi, kardinali i svećenici su odabrani da predstavljaju interese i stavove te crkve. ne možete reći da oni nisu crkva kada su oni službeno viÅ¡e crkva nego vi ili bilo koji anonimni vjernik koji se stvarno ponaÅ¡a onako kako je isus navodno pouÄavao. da nema te “službene” crkve, sumnjam da bi napadi na crkvu bili toliko uÄestali i toliko agresivni. ja ću naime uvijek kad me netko pita pokazati lopova, varalicu odnosno Äovjeka koji obmanjuje ljude. nikad nisam zanijekao postojanje dobrih vrijednosti u vjeri niti dobrih svećenika. Ovi koje Äešće vidim ne valjaju. mislim da smo već jednom spomenuli papu ratzingera ali evo da vas opet pitam. da sam ja optužen za prikrivanje zlostavljanja djece uz PISANE dokaze o istom. koliko dugo bih proveo na slobodi? crkva nije iznad zemaljskih zakona, a da i je, takvo neÅ¡to je protivno i svemu dobrome ikada zapisanom u bibliji. ukljuÄujući i lijeganje sa drugim muÅ¡karcem. ili je tu opet semantika pa se mali deÄkići ne broje pod muÅ¡karce?
kažete da je biblija pisana prije dva tisućljeća za ljude onog vremena? dakle nije primjenjiva na danaÅ¡nje druÅ¡tvo? to i ja tvrdim…vidite da se ipak oko neÄega slažemo.
ja u pismu dotiÄnog kemiÄara nisam naÅ¡ao nimalo mržnje prema bibliji. jedino mržnje prema ljudima koji njome maÅ¡u kako bi ostvarili svoje uske interese Å¡to budimo realni crkva radi otkad je ima. uvijek je uz centre moći, i otvoreno ili manje otvoreno vuÄe vodu na svoj mlin. ako je već crkva toliki nosilac napretka, napravimo usporedbu najprosperitetnijih ekonomija svijeta i postotnog broja vjernika? na mensu se niste osvrnuli ne znam iz kojeg razloga. nije moderno pljuvati po vjeri, moderno je braniti zdrav razum u doba kada postoje Å¡kole koje nauÄavaju da je svijet star 5000 godina i da je sotona podmetnuo kosti dinosaura da poljulja naÅ¡u vjeru. moderno bi trebalo biti otvoreno reći da ne ubij, ne kradi, ne siluj nisu biblijske vrijednosti već opće ljudske vrednote koje nadilaze pojam vjere. dokaz? u SVIM vjerama su. dapaÄe i u plemenima koja nikad nisu bila u dodiru sa modernim religijama postoji jednak osjećaj za moralno kao i u vatikanu…s tom iznimkom da kod njih nitko ne siluje malu djecu.
Žukov 1493, moja podrÅ¡ka. ÄŒini mi se da te neki ne žele ispravno shvatiti jer su vjerojatno drugaÄijeg svjetonazora.
iko, Äitanje sa razumjevanjem….SIGURNO su drugaÄijeg svjetonazora 🙂
i mi se sasvim dobro razumijemo. ovo je razmjena miÅ¡ljenja i argumenata gdje obje strane znaju da ova druga neće promjeniti stajaliÅ¡te. ViÅ¡e test strpljenja i volje 😀 vjerojatno će zavrÅ¡iti zajedno sa ferijem jer je priliÄno time consuming 🙂
Hvala, kolega Iko, na Vašoj podršci.
Ja volim raspravu s osobama drugaÄijeg svjetonazora, jer, kako polemizirati s nekim tko ima jednake stavove?
Ne brinite za drugaÄiji svjetonazor – nije svakome dano!
No, Krist voli i umro je i za one koji ga ne priznaju, vrijeđaju i kunu!
Shvatit će, ako ne prije, a ono kad stanu jednom pred Njega!
E, sad, svi Vi koji mi oponirate, lijepo Vas i ljubazno molim da se ne ljutite jer sam kolegi Iku ovo napisao. Naime, on i ja dijelimo kršćanski svjetonazor, i ovo je namijenjeno njemu.
Za Vas spremam nešto drugo!
Mislio sam, druge argumente! Ništa loše!
sve Å¡to je crkva proglasila svetim, pripadnike crkve obvezuje da poÅ¡tuju. Å¡to se mene tiÄe ne marim za te svetinje, kao i za sveto ime „dinamo“, „hajduk“ i sliÄne gluposti. poÅ¡tujem li Äovjeka poÅ¡tovat ću i njegovu vjeru, pod uvjetom da me njome previÅ¡e ne zamara.
da boras nije spomenuo bibliju, nikakvih reakcija ne bi bilo. valjda mi koji vjerujemo da boga nema (barem ne onakvog kakvim ga religije predstavljaju) imamo pravo da agresivni katolici malo ohlade i ne vade ga stalno iz gaća.
ovo su dani kad mi dobroduÅ¡ne budale srdaÄno Äestitaju nekakav uskrs, bez imalo obzira prema mojoj vjeri da nitko tko je umro nije oživio.
Najbolji komentar ovog bilo bi odsustvo svakog komentara.
InaÄe se slažem većinom sa stajaliÅ¡tima koja zastupate na ovoj stranici, ali sad ste preÅ¡li svaku mjeru, i osjećaj za ukus!
Kao Å¡to vidite Äitajući postove, recimo, kolege Sun Tsua, neslaganje se može izraziti i na civiliziran naÄin.
Ovo s vaÄ‘enjem iz gaća – pretpostavljam da ste željeli biti duhoviti, ali, vjerujte, ispali ste priliÄno… pretpostavite i sami kakvi.
Ako Vam dobroduÅ¡ne budale Äestitaju nekakav Uskrs, vjerojatno to rade u najboljoj namjeri. Kulturan Äovjek bi zahvalio, ako niÅ¡ta drugo!
… slikovit 🙂
dok sam kulturno zahvaljivao i uzvraćao Äestitke, dobroduÅ¡ne budale su u Å¡kole ugurale vjeronauk, u Å¡kolske priredbe djeÄicu s krilima anÄ‘ela (jednom Äak na Å¡kolskoj priredbi izmolili devetnicu-kakve li uzurpacije i poniženja, ali kulturno smo odÅ¡utjeli), u ustav ubacili svoju definiciju braka, a sada od sveuÄiliÅ¡ta prave družbu isusovu.
i dalje ću se služiti kavanskim izrazima. kavane su veći doprinos razvoju društva od samostana.
to je daleko zrelije od služenja trikovima „vidite li zrak? a on ipak postoji!“ koji ste izvukli iz tipiÄnog popovskog repertoara za rad s djecom mlaÄ‘eg uzrasta. ispod nivoa mi je objaÅ¡njavati da zrak osjećamo svakim udisajem, jer nam nadima pluća i neposredno omogućava život. probajte ga malo ne disati.
zanima me Å¡to biste rekli da vas supruga ili djevojka obavijesti da je bezgreÅ¡no zaÄela dok ste bili na seminaru? 😉
Nije mi, kao jednom od dobroduÅ¡nih budala, namjera ulaziti u polemiku oko naÅ¡ih razliÄitih svjetonazora već ispravak netoÄnih navoda. Svatko ima pravo i slobodu izbora svjetonazora i lijepo je uvažavati to pravo bez ismijavanja i vrijeÄ‘anja. No isto tako izbor je kulturnog ili nekulturnog ophoÄ‘enja. PogreÅ¡nim navodom smatram navod da su dobroduÅ¡ne budale u Ustav ubacile svoju definiciju braka. Naime Äinjenica je (koju je lako provjeriti) da je na temelju demokratske procedure (to ti se oÄito ne sviÄ‘a) u Ustav ugraÄ‘ena definicija braka sadržana u Obiteljskom zakonu (Äl. 5.). Nije mi poznato da li su i u Zakon takvu definiciju ubacile dobroduÅ¡ne budale ili neki ozbiljni svjesni i pametni ljudi.
Å to se tiÄe uvoÄ‘enja vjeronauka u Å¡kole, za Å¡to su opet krive te dobroduÅ¡ne budale, i sam sam na stanoviÅ¡tu da je tretiranje vjeronauka kao nastavnog predmeta promaÅ¡aj. Vjeronauk se može održavati i u Å¡koli, ali ga ne bi trebalo uvrÅ¡tavati meÄ‘u nastavne predmete i ocjenjivati. No ono na Å¡to želim upozoriti je da on nije nametnut, odnosno obvezatan. Tko ne želi vjeronauk ne treba pohaÄ‘ati. Koliko je meni poznato malen je broj onih koji tu obvezu nisu prihvatili.
Na kraju samo da kažem da me ne smeta (iako mi nije drago) što me netko tko je u velikoj manjini zbog toga što sam vjernik smatra dobrodušnom budalom. Pripadam mnoštvu koje eto Ti ne shvaćaš pa su Ti smiješni. Možda bi trebao poći u neko svetište (Lurd, Fatimu, Međugorje, Mariju Bistricu, …) i uvjeriti se u to mnoštvo dobrodušnih budala. Možda se tamo zapitaš što ih to tamo dovodi. Iako sam dobrodušna budala neću ti zaželjeti sretan Uskrs kako te ne bih uzrujao, ali sretnu predstojeću nedjelju ti svakako želim kao i mir s tobom.
ok mi je kad ljudi idu u svetiÅ¡ta i tamo zadovoljavaju svoje vjerske potrebe, oplemene svoju duÅ¡u, naÄ‘u utjehu, dožive prosvjetljenje i izljeÄenje, kad se mole u crkvi ili drugom prikladnom mjestu…
smeta me i „budalama“ ih nazivam kad podrazumijevaju da bih ja trebao raditi isto što i oni i vjerovati njihovu vjeru. „prostodušnim“ ih nazivam zato što to, po njihovom uvjerenju, rade dobronamjerno i za moje dobro.
kolega iko, bojim se da me nećete razumjeti, a volio bih da razumijete vi i ostali vjernici. kada mi, doduše vrlo pristojno, predlažete da odem u neko svetište tada se osjećam onako kako biste se vi mogli osjećati da vam preložim da prestanete posjećivati svetišta i ne idete više na mise i tako možda shvatite zašto postoji manjina koja to ne radi.
pokušajte zamisliti kako biste se osjećali da svaki dan slušate „što? ti odlaziš na mise?“, „pa tko to još ide na misu?“, „bio si u lurdu? nisi imao ništa pametnije?“ , „moral i strah od boga ne mogu zajedno“.
moguće je da ste u socijalizmu tako nešto doživljavali pa ćete možda shvatiti kako se osjećam u zrcalnoj obrnutoj situaciji.
moja supruga je vjernica. nikakvih problema nemamo na temu vjere. sutra ću joj ujutro, od srca iskreno Äestitati Uskrs. koristim priliku da Äestitam kolegi žukovu, vama, i svima koji Ga slave.
Ajde dobro, iako – VaÅ¡e i moje poimanje slikovitosti oÄito se jako razlikuju!
IÅ¡Äitajte malo moje komentare, i komentare Vas koji zastupate drugaÄije stavove, pa, kad u VaÅ¡im postovima naÄ‘ete termine poput budale, katotalibani, vaÄ‘enje iz gaća, devetnica koja je poniženje, i sl. – recite – tko je ovdje zapravo iskljuÄiv i netolerantan?
Ateisti i agnostici, gay lobi, kojekakve udruge, redovito navezane na državni proraÄun, dio javnih osoba koje oÄigledno u nedostatku drugih vrijednosti svoju naprednost i uÄenost manifestirati mogu jedino napadom na vjeru redovito su u svojim nastupima netolerantniji i naporniji nego katoliÄka većina.
Glede vjeronauka u Å¡kolama – nitko nije prisiljen da ga pohaÄ‘a. Hoće li biti u Crkvi ili Å¡koli meni je svejedno, ne vidim kako Vas to ugrožava?
U Ustav je definicija braka ugraÄ‘ena voljom većine naroda, kako se to rjeÅ¡ava svuda u civiliziranom svijetu, i opet – ne vidim kako to ugrožava bilo koju manjinu? Ako ih nije ugrožavalo dok je stajalo u Obiteljskom zakonu, kako sada smeta?
Od sveuÄiliÅ¡ta prave Družbu Isusovu?
Recite, kolega, a Å¡to je bilo jezgro zagrebaÄkog sveuÄiliÅ¡ta, koja Å¡kola? Tko osniva zadarsko sveuÄiliÅ¡te, prvo u nas?
Pišete, kavane su veći doprinos razvoju društva od samostana?
Pitam se – u kakvom se to druÅ¡tvu krećete?
Moje pitanje kolegi o zraku kojeg ne vidi, a vjeruje da on postoji nije nikakav trik.
Trik je, meÄ‘utim, sijaset pitanja koja se postavljaju Äestitim katolicima, tipa – može li Bog stvoriti tako težak kamen da ga ne može podići, ili, ako su Adam i Eva imali Kaina i Abela, kako se dalje množilo ÄovjeÄanstvo, ili pak, kako u Bibliji piÅ¡e da su Mojsije i neki drugi živjeli po par stotina godina! ÄŒisto se Äudim kako joÅ¡ niste pribjegli tim pokuÅ¡ajima? Bit će da Vam je ispod nivoa!
Samo, taj nivo koji ste definirali parabolom s gaćama priliÄno je skroman, i viÅ¡e govori o Vama nego o onima kojima ste se mislili narugati!
U zrak, kažete, vjerujete jer nadima pluća i omogućuje život? To je uistinu toÄno, samo, znate, isto tako, pravom vjerniku zrak nije dovoljan za život! Cijelo naÅ¡e biće napaja se na vjeÄnoj istini RijeÄi Božje! Ne znate?
Eh, kad nije svakom dano!
Onu zadnju VaÅ¡u doskoÄicu uopće ne želim komentirati – to je, vidite, ispod mog nivoa!
Mir i dobro!
Odgojena sam u katoliÄkoj obitelji, iÅ¡la na vjeronauk, obavila sve sakramente jer je moja mama tako htjela. Kad sam porasla, onda sam prouÄavala razne uÄene i svete knjige i shvatila da u njima zapravo piÅ¡e jednoteisto.
Abraham ili Ibrahim, Bog ili Alah? Nisu li prvi Židovi Muhameda neko vrijeme smatrali obećanim mesijom? Nije li nepismeni Muhamed od Židova uÄio, sluÅ¡ao i divio se njihovoj obrazovanosti i pismenosti? A onda su zaratili i eto ratuju već stoljećima. I jedni i drugi pozivaju se pritom na svoje svete knjige, vrijednosti i naÄela koja proizlaze iz njih, jedni na džihad, drugi na Sveti rat.
Samo Äovjek koji nije proÄitao niti jednu od svetih knjiga može blebnuti da se poziva na svetoknjiÅ¡ke vrijednosti i ostati živ.
Da Vam odvratim, kolega Sun Tsu, s ovog mjesta, jer tamo gdje ste napisali post nema za to mogućnosti.
Dakle – apsolutno i bezrezervno vjerujem u bezgreÅ¡no zaÄeće, i u pretvorbu kruha i vina u tijelo i krv Kristovu!
Ne znam Å¡to Vam je tu Äudno?
Ta kad bi se to moglo znanstveno dokazati, izmjeriti, izraÄunati, razumom shvatiti, tad bi bilo dokazivo – ne bi bilo vjera!
Želite reći da Vi ne vjerujete u nešto što ne možete opipati, vidjeti ili dokazati?
Vidite li zrak? A ipak, on postoji!
No, evo da i ja pitam neÅ¡to Vas, ili dr. MoÄilca, s par tisuća citata – može li on, primjenjujući svoje ogromno znanje iz kemije, od neÄeg neživog stvoriti život?
Kako on objaÅ¡njava postanak života? Kako je to iz hrpe aminokiselina, bjelanÄevina, minerala nastalo neÅ¡to živo?
slab sam sa vjerom…pogotovo onom za koju moram plaćati.
zrak ne vidim osim ako ga ne stlaÄim dovoljno dakle mogu ga uÄiniti vidljivim. Mogu dokazati njegovo prisutstvo i potrebu jednostavnim oduzimanjem istog živim organizmima i promatranjem efekta od tog. Nisam primjetio da je nekoj civilizaciji “upoznavanje” sa kršćanskim dogmama bitno unaprijedilo životni standard.
I da, od neÄeg neživog može se stvoriti život. postupak se zove kloniranje.
iz hrpe aminokiselina, bjelanÄevina i minerala je neÅ¡to živo nastalo sluÄajno? možda je pao komad nekog svemirskog smeća i uzrokovao takvu energetsku fluktuaciju da su se iskombinirale upravo u taj prvobitni jednostaniÄni organizam? kako toÄno bog objaÅ¡njava postanak života? odnosno ako već iz hrpe aminokiselina bjelanÄevina i minerala ne može sluÄajno nastati život, iz Äega je nastao bog? na kraju ću samo iskoristiti priliku da vas podsjetim kako ste vi gotovo jednaki ateist kao i ja. ja naime vjerujem u samo jednog boga manje od vas.
priznajem, i sam sam bio katolik. nakon Å¡to sam primio nekoliko doza referendumskog cjepiva bolest se povukla i uspjeÅ¡no se oporavljam. na mnoge cjepivo ne djeluje – nije svakom dano.
da se razumijemo, nemam ništa protiv katolika. mogao bih imati prijatelje ili susjede katolike, družiti se s njima – ta i oni su ljudi.
iako većina katolika smatra da biblija nedovoljno osuÄ‘uje i proklinje homoseksualce, to uopće nije tako. neka pažljivije Äitaju rijeÄ božju i udare svom snagom da se ne posrame kad stanu pred njega.
Pogrešno cjepivo, kriva dijagnoza!
Pod hitno natrag na terapiju!
Kolega Perpetuance,
ljude ne procjenjujem prema seksualnoj orijentaciji, već prema drugim kriterijima. Ne smatram da zaslužujete gorjeti u paklu, kao što to neće smatrati nitko tko istinski vjeruje u Boga.
Nije li rekao i sam papa Franjo – tko sam ja da im sudim?
Mislim da je time sve reÄeno!
citati (i moji komentari) iz intervjua novoizabranog rektora jutarnjem listu koji je objavljen 17.04.2014.
„…tijekom razgovora za jutarnji oÄekivao je poziv kardinala bozanića…“
(usridu! odmah na poÄetku)
„kad dobijete borbu u ovako teškoj bitci, mora biti poniznosti, zahvalnosti na providnosti koja mi je omogućila da preuzmem ovu jedinstvenu ali tešku dužnost.“
(ja mislio da se on natjecao za rektora, kad ono on uÄestvovao u borbama i teÅ¡kim bitkama. je li bilo povrijeÄ‘enih, osakaćenih… tko su bili saveznici, tko protivnici? bilo bi zanimljivo znati… ili je providnost sve to lijepo uredila i odredila pobjednika)
„mi kršćani, katolici – a ja spadam u malu katoliÄku zajednicu, starokatoliÄku, kojoj sam Äak i Äelnik – govorimo o tim vrijednostima kao kršćanskim. no to nisu samo kršćanske, to su vrijednosti koje dijelimo sa židovstvom, islamom i mnogim drugim religijama.“
(budući rektor ne može izvan religijskih okvira. neka je bilo koja, samo neka je religija.)
mislite li da su biblijske vrijednosti bliske, primjerice, studentima filozofskog fakulteta?
„mislim da jesu. međutim, ipak primjećujem da onima koji dođu na studij nakon srednje škole nedostaje potpune osviještenosti koliko je to važno.“
(treba to provjeriti prije upisa dragi budući rektore. na prijemnom uvesti nekakav religijski test.)
„i agnostici to mogu. pogledajte našeg predsjednika josipovića. neka se ne ljuti, no on u sebi ima prave kršćanske vrijednosti, ne zato što je vjernik već zato što mu je to obiteljski usađeno.“
(pa da i agnostici su ljudi, kao uostalom i pederi)
što mislite o ministru jovanoviću, ide li mu?
„simpatiÄan mi je jer je detektirao stvari koje nisu dobre u sustavu“
(možda je ministar neÅ¡to i detektirao. možda je Äak i najbolji ministar na svijetu…, ali simpatiÄan? rektore malo ste pretjerali s uvlaÄenjem.)
milanović govori iskreno kada kaže da je obrazovanje ovoj vladi na prvome mjestu?
„mislim da je iskren. on je obrazovan Äovjek, meni simpatiÄan, poznajem dobro njegove kapacitete.“
(uvlaÄenju nikad kraja)
uoÄi referenduma o braku jedan Älan vaÅ¡e crkve mi je rekao da otvarate vrata i gay osobama.
„da, kao vjernicima, jer i oni su božja djeca.“
(u stilu Äuvenog „i oni su ljudi“ kojim katolici rado izdižu nepoćudne skupine iz životinjskog svijeta u svijet ljudske vrste. kakve li kršćanske dobrote i primjera biblijskih vrijednosti.)
U redu!
Nisam Äitao citate koje navodite, ali vjerujem da ste ih vjerno prenijeli.
Ako to jest toÄno, dojam je da rektor nije imao najiskrenije namjere pozivajući se na biblijske vrijednosti. U tom segmentu priznajem da imate pravo.
No, meni nije bila namjera braniti rektora niti biskupe, ili zatvarati oÄi pred greÅ¡kama Crkve, za koje svi znamo da ih je bilo, da ih ima, i da će ih biti.
Namjera mi je bila naglasiti da se ne treba rugati i ruglu izlagati kršćanske svetinje, poput Biblije, Trojstva, ili, kako na ovoj stranici piÅ¡e jedan Älanak, ispovijedi i priÄesti!
Ako Boras, ili bilo tko drugi koristi te elemente da bi lakše ostvario neke svoje privatne ciljeve, tada treba kritizirati imenom i prezimenom, a ne nešto što je najsvetije u jednoj religiji.
Zar je Biblija, sv. priÄest ili ispovijed, zar je Trojstvo krivo ako ih je ovaj spomenuo?
ukratko ću samo citirati jednu istomišljenicu
“BaÅ¡ nasuprot dogmi, rezon sveuÄiliÅ¡ta je da se sve smije i mora kritiÄki preispitivati, izokretati pa Äak i gurati do apsurda kako bi spoznaja na koncu stajala Å¡to Ävršće. SveuÄiliÅ¡te je mjesto gdje se sumnja, testira i istražuje i gdje su »istine« stalno pod znakom pitanja. Samo takvo sveuÄiliÅ¡te, kao gnijezdo intelektualne slobode, omogućuje druÅ¡tvu razvoj i napredak. “
Moram ovdje spomenuti da i Crkva revidira dogme. To se zove kanoniziranje, tj. prepravljanje i dopunjavanje svetih knjiga, preÅ¡ućivanje odreÄ‘enih sadržaja i prigodno tumaÄenje evanÄ‘elja u skladu s druÅ¡tvenim zbivanjima.
ma nemoguće? netko da revidira rijeÄ božju? prigodno tumaÄenje evanÄ‘elja? da li to znaÄi da sva evanÄ‘elja možemo tumaÄiti kako god hoćemo ili samo kako nam propiÅ¡e odreÄ‘ena interesna skupina?
Eto sam, kolega škola do bola, tek sad našao Vaš odgovor kolegi Iku.
Drago mi je da se međusobno uvažavamo.
Hvala Vam za Äestitku.
Ne zamjerite pokoju grublju rijeÄ – rasprava Äovjeka ponese!
Dragi kolega Sun Tsu!
IÅ¡Äitao sam VaÅ¡e postove koji nastoje pobiti moje stavove. Hvala Vam na trudu i vremenu. Nastojat ću Vam odvratiti, iako, to nije lako, jer ne mogu replicirati ispod VaÅ¡ih postova, već ih moram naknadno ovako sve zajedno komentirati. Stoga, ne zamjerite ako neÅ¡to izostavim – nije namjerno.
Dakle, ovako je:
1.
Ista je država i isti je narod – hrvatski, danas ili u srednjem vijeku. Razlike koje Vi navodite, u ureÄ‘enju, teritorijalnom ustroju, opsegu, druÅ¡tvenim vrijednostima – sve to posljedica je protoka vremena. Ta ni Vi ne razmiÅ¡ljate danas kao Å¡to ste razmiÅ¡ljali s pet godina, ono Å¡to Vam je tad bilo važno, danas vjerojatno nije, promijenili su se prioriteti, ali – Vi ste ista osoba, imenom i prezimenom, s pet godina ili s 55!
Je li današnja Francuska pravni slijednik Francuske iz vremena Huga Capeta? A kolike su razlike?
2.
Budući da zastupate stavove oko kontrole uÄenja i razmiÅ¡ljanja kakve ste prezentirali, neka Vas pitam – ako već Crkva ima takvu apsolutnu kontrolu nad obrazovanjem, kako su joj se onda desili Bruno, Kopernik, Savonarola, de Dominis, Luther, Wyclife? Svi su oni bili svećenici, de Dominis Äak i nadbiskup! Svi oni bili su spremni na žrtvu poradi svojih uÄenja, na njima se ta kontrola baÅ¡ ne vidi previÅ¡e.
I mene je odgalaja Crkva, Äuvale su me opatice kao malog, pa ipak, kritiziram istu tu Crkvu u stvarima koje smatram pogreÅ¡nima priliÄno oÅ¡tro, nisam indoktriniran. Poznajem osobno svećenike koji nastupaju isto, idu kontra struje, koji i sami traže opoziv Vatikanskih ugovora! Nisu, dakle, baÅ¡ svi izdrilani kako navodite!
3.
Odakle križevi u uÄionicama i sintagma ” tako mi Bog pomogao ” u sekularnoj državi?
Ako ne grijeÅ¡im, Äesto se SAD percepira kao kolijevku moderne demokracije i liberalizma ( iako ja smatram da nam SAD ni u Äemu ne bi trebale biti uzor ), pa ipak, upravo u SAD – u se na sudu, prilikom svjedoÄenja, polaže desna ruka na Bibliju ( pazi to, u domovini liberalizma )! Kako to tumaÄite?
4.
Ne, dragi kolega, biskup ili svećenik nisu ama baÅ¡ nimalo viÅ¡e Crkva nego vjernici, niti su bliže Bogu! NeÅ¡to o tome piÅ¡e i katekizam KatoliÄke Crkve. Ta papa je službeno Sluga slugu Božjih, a i pisano je – tko hoće biti najveći, neka bude sluga svima.
No, ako Vi već inzistirate na službenoj hijerarhiji, tad ću Vas pitati – Å¡to govori papa Franjo, dakle, poglavar Crkve, dakle – po Vama onaj tko tumaÄi stavove Crkve, Å¡to, dakle, on govori o homoseksualcima? Sudi li ih? Nije li rekao da mu se gade svećenici u novih skupim autima? Nije li neki dan osudio Križarske ratove kao grijeh? Nije li najoÅ¡trije osudio pedofilske skandale svećenika? Ne zagovara li stalno siromaÅ¡nu Crkvu? Nije li skinuo zlatni križ?
Jesu li to onda službeni stavovi Crkve?
Kažete – i ja sam prosvjeta viÅ¡e nego Jovanović, ali on donosi planove i programe, piÅ¡e zakone? ToÄno, samo, sad ja pitam Vas – tko te planove i programe ostvaruje u praksi – Jovanović ili Žukov?
Idemo dalje, idemo dalje!
5.
ToÄno je da Krist nije tražio novac za svoja Äuda, nije naplaćivao usluge, i da ne bi trebali ni svećenici naplaćivati toliko toga. To stoji, tu se apsolutno slažemo. Ali, pisano je isto tako – doprinosi za crkvene potrebe!
Nije li i u jednoj ureÄ‘enoj NjemaÄkoj zakonska praksa da vjernici katolici plaćaju porez za Crkvu? Eto, ja osobno sam za takvo rjeÅ¡enje – poniÅ¡tenje Vatikanskih ugovora u dijelu koji se odnosi na financiranje Crkve, prestanak financiranja Crkve iz proraÄuna ( od vjernika i ateista ), i za praksu da oni koji se izjaÅ¡njavaju vjernicima i plaćaju porez za Crkvu ( samo oni )! Vjerujte, ima i svećenika koji dijele to miÅ¡ljenje, ja osobno ih znam jako dobro. Tako bi se izbili argumenti onima koji Crkvu kritiziraju, a ona ne bi bila niÅ¡ta siromaÅ¡nija. Napokon, i u bivÅ¡oj državi Crkva se nije financirala iz proraÄuna, pa opet, niÅ¡ta joj pretjerano u financijskom pogledu nije nedostajalo!
6.
Vaše pozivanje na MENSU?
Ja osobno ne raspolažem podacima koliko meÄ‘u Älanovima MENSE ima vjernika. Ne vidim ni kako je to bitno za naÅ¡u raspravu? Želite li reći kako iznimno inteligentni ljudi Äesto nisu vjernici? Kako Crkva i znanost ne mogu ruku pod ruku?
Ne bih se složio. Dokaz Vam je naš genijalni isusovac, Ruđer Bošković, genij prirodnih znanosti, a svećenik. Isto tako, nije li i papa Wojtila imao dva doktorata znanosti?
7.
Lijeganje s deÄkićima?
Jao, bolna je to tema, i prebolna. Svaki pravi vjernik mora biti zgrožen tim ogavnim zloÄinima. VjeÄna je to ljaga na licu Crkve. Ni na kraj pameti mi nije da to negiram, ili ublažujem, kao ni, recimo, Magdalenine praonice, i sliÄne pojave.
MeÄ‘utim, mi govorimo ne o grijesima Crkve, već o biblijskim vrijednostima na sveuÄiliÅ¡tu. Složit ćete se, valjda, da pedofilija nipoÅ¡to nije biblijska vrijednost. Isto tako, pedofila ima i meÄ‘u svim drugim profesijama, ne samo meÄ‘u klerom.
Napokon – opće je poznata stvar da je ta pojava bila iznimno raÅ¡irena u, recimo, staroj Heladi. Poznate su vaze naziva, recimo, Bradati muÅ¡karac miluje efeba ( djeÄaka )! Pa ipak, nitko ne dvoji da je kultura stare GrÄke u temeljima europske i svjetske kulture, zar ne?!
8.
Politiziranje Crkve?
Vjerujte, osuÄ‘ujem ga iz dubine duÅ¡e! Naprosto mi se gadi! Smatram da je to zloupotreba presvete euharistije, oltara Kristova. Ljudi dolaze u Crkvu Äuti RijeÄ Božju, a tko hoće o politici, kupit će Globus, ili pogledati Dnevnik! Da, ne bi se smjelo, da, ne odobravam svećeniÄko pozivanje na glasanje za odreÄ‘ene stranke ( zna se koje ), ali i opet – to je ljudska slabost klera, a ne biblijske vrijednosti!
9.
Reakcija na jedan post koji sam zamijetio, a koji ste i Vi komentirali – revidiranje dogmi!
PogreÅ¡no – crkvene se dogme ne revidiraju, zato i jesu dogme!
Postoji crkveni nauk, koji se ne revidira, niti je to moguće – recimo, uÄenje da je Marija Bogorodica, ili da postoji Trojstvo!
Postoje, meÄ‘utim, i crkveni obiÄaji, koji se mogu revidirati – služenje mise na narodnom ili latinskom jeziku, okrenut leÄ‘ima ili licem prema vjernicima, i sl.
Kanoniziranje, pak, nema veze s onim Å¡to je u postu navedeno – to je neÅ¡to sasvim drugo!
10.
Kad već kritizirate Crkvu, i njenu navezanost na materijalno, Äudim se kako nitko od Vas nije spomenuo, recimo, Donatio Constantini, Konstantinovu darovnicu?
Valla i Biondo, veliki humanisti, dali su Vam genijalan šlagvort, međutim, iz nekog razloga, niste ga iskoristili!
Ako namjeravate, imam ja za Vas i na to odgovor!
Stojte mi dobro, i primite moje iskrene pozdrave!
Da, kanoniziranje je proglaÅ¡avanje izuzetnih vjernika i crkvenih organizacija blaženima ili svetima. ToÄno, ne ulazi se u dogmu, ali se broj onoga ili onih koji se Å¡tuju stalno povećava.
Postupak kanonizacije (Codex iuris canonici) promijenjen je za vrijeme Ivana Pavla II. Nije li to svojevrsna revizija crkvenih zakona?
A o vjerodostojnosti svetih knjiga govori Äinjenica da je u poÄetku bila samo rijeÄ (usmena predaja), da je nakon toga poÄelo zapisivanje, a onda i kanonizacija svega toga Å¡to se stoljećima prepravljalo, gubilo, pronalazilo i preÅ¡ućivalo, a onda doživjelo i mnoÅ¡tvo iskrivljenih prijevoda koji se joÅ¡ uvijek deÅ¡ifriraju. Ma dajte.
Susjeda se požalila mojoj mami, vidjevÅ¡i kod nje fotografiju Majke Božje trsatske, da se ona moli Majci Božjoj bistriÄkoj jer joj je bliža po mjestu stanovanja. Moja teta je bila u Lourdesu jer smatra da je to mjesto veće svetosti od MeÄ‘ugorja. Sve su to velike vjernice, a ja sam zbunjena jer imam krunicu iz Lurda i krunicu s proÅ¡tenja u Stenjevcu pa ne znam koja je svetija i bolje posvećena.
Ha, ha, ajde, dobro, neka i ironije.
Nisu li Gospa iz Lourdesa i iz MeÄ‘ugorja, Fatime ili Bistrice iste Bogorodice? Nema svetijeg i manje svetog mjesta. U katerdali u Chartresu ili Amiensu niste nimalo bliže Bogu nego u svom dnevnom boravku – stvar je unutraÅ¡njosti srca, a ne pozlate katedrala.
Isto je i s krunicama, ali shvaćam što ste željeli reći.
Nisam niti sumnjala da ćete me razumjeti. Zato sam i pisala. InaÄe Äitam VaÅ¡e postove i cijenim Vas i VaÅ¡e miÅ¡ljenje koje nerijetko dijelim.
Žalosno je Å¡to se većina onih koji se deklariraju kao vjernici mogu svesti na moj prethodni post. Zlatno tele joÅ¡ uvijek postoji, ali na moderniji naÄin.